Kosár   üres
Kárpitosbútor- és Matracgyár

Magyarországon – megfigyeléseink szerint - a kárpitosbútor- és matracgyártás / kereskedelem az alábbi piaci modellek szerint működik.

  • Vannak magyar gyártó cégek, akik a klasszikus gyártó -> viszonteladó –> végfelhasználó modellt alkalmazzák, és kiterjedt viszonteladói hálózatot próbálnak építeni. Ezen modell egyetlen előnye hogy gyártóként gyorsan lehet értékesítési csatornához jutni, hátránya viszont, hogy túl sok szereplőssé válik az értéklánc, túlságosan szétaprózódik a profittömeg. Ennek legfőbb hatása, hogy indokolatlanul magassá válnak az értékesítési árak. Amikor a vásárló bemegy egy ilyen értékesítési modell szerint működő bútorboltba / matracüzletbe, sokszor elgondolkodik azon, hogy mitől kerül egy fotel - azaz pár méter szövet, szivacs, faváz, heveder - akár 60-70 ezer Forintba.  Probléma még, hogy nincs közvetlen információ visszaáramlás a vásárlótól a gyártómű felé (termékfejlesztés), felesleges közúti szállítási kapacitásokat mozgat (gyártó -> kereskedő ->végfelhasználó). Arról nem is szólva, hogy egy több gyártót párhuzamosan áruló bútor- és matracüzletben az értékesítő nem biztos hogy kizárólag a Vásárló igényeit tartja szem előtt egy bútordarab / matrac kiajánlásakor, hanem ennél sokkal komplexebb preferenciarendszer szerint mérlegelve dicsér egy terméket vagy rettenti el a vásárlót egy terméktől. (pl. gyártónként eltérő értékesítési jutalék nagysága, kifizetetlen számlák adott gyártó felé, stb.)  Az ügyfél jótállásra vonatkozó igényérvényesítésének sikeressége  nagyban függ a kereskedő és a gyártó - a hiba felmerülésének időpontjában fennálló aktuális viszonyától. A vevő a bútort a kereskedőtől veszi, így az igényérvényesítés során sok esetben a gyártó és a kereskedő egymásra mutogat, és a vevő két szék közé eshet.

 

  • Vannak kereskedő cégek, akik főleg importból származó, lengyel, román, szlovák, és távol keleti bútorgyártók termékeit, vagy azok portfóliójának egy részét próbálják értékesíteni itthon. Ezen modell előnye, hogy lényegében beruházások nélkül tudnak működni, hátránya viszont hogy –mivel nagyon kevés a viszonteladói oldalon a hozzáadott érték – nagyon alacsony árréssel kénytelenek működni. Az alacsony árrés azonban nem látszik meg az értékesítési árakon, azok magasan maradnak az értékesítési modellt minden eresztékében átható hatékonytalanság miatt. (Egy konténer/kamion összeszerelt kárpitos bútor szállítása során a szállítókamion kb. 80-100 légköbméterének hetven százaléka jó minőségű Visztulaparti / Shenzeni levegő) Arról nem is beszélve, hogy a vásárló által Magyarországon megtermelt pénzből, a kereskedőnek külföldi eredetű bútorokra kifizetett pénzösszeg haszna különböző Varsói vagy Shanghaii toronyházak sokadik emeletére vándorol, míg a magyar eredetű bútorok előállítása magyar családok megélhetését biztosítja, közvetve és közvetlenül. (magyar alvállalkozók, beszállítók, gyártásban és értékesítésben közreműködők).  

      

  • Vannak cégek, akik külföldi, főleg német bútoráruházak (távollévők között kötött szerződésekre vonatkozó) elállási joga (Rücktrittsrecht (Német Polgári Törvénykönyv,  a BGB §346 -a) és a Widerrufsrecht  (Német Polgári Törvénykönyv,  a BGB §355 -a alapján)), illetve meghibásodás miatt vásárlóktól készletre visszakerülő, esetenként használt, megjavított, áthúzott, szállítási sérült bútorait árulják új bútorként, „utolsó darabokként” vagy „kifutó készletekként”. Ezek a bútorok is nagyrészt lengyel gyártók Németországba szállított bútorai, amik a német vevőhöz tett párhetes, hónapos, féléves (?) kitérő után gyűjtőraktárakba, onnan gyűjtőkamionokba, majd a Magyarországi lerakatokba érkeznek. A magyarországi lerakatokban a termékeket hibatípusok szerint szortírozzák, a hibákat kijavítják, a sérült vagy piszkos és foltos részeket újrakárpitozzák. Az amúgy köztudottan igen magas német árakhoz képest fennálló értékkülönbözet valódi indoka nem a termék kifutó jellege, hanem a termék használt, és/vagy esetlegesen javított előélete. Erről a tényről a cégek nagy része korrekt módon tájékoztatja is vásárlóit. Ezen forgalmazási modell előnye, hogy alacsonyak a bekerülési árak, hátránya viszont hogy sem méret, sem kivitel (jobbos/balos) , sem szövetválasztékot nem lehet biztosítani a vásárlóknak. Igaz, hogy a „kamionbontás” izgalma vetekszik a használtruhás „bálabontás” izgalmával, egy színben és méretben piacképes sarokgarnitúrához a német beszállítók mindig küldenek két nehezen értékesíthető hupilila hiányos sarkot, hogy árnyalják a kereskedő örömét.

Ezzel szemben cégünk maga gyártja, és közvetlenül értékesíti termékeit a végfelhasználói piacra. Nem értékesítünk viszonteladóknak, hanem a viszonteladóknak járó árrés tetemes részét vásárlóinknak adjuk, így „jóárasítjuk” termékeinket. A fennmaradó részt pedig termékfejlesztésre (R&D), a gyártási technológia folyamatos fejlesztésére, a gyártást vezérlő - és értékesítést támogató szoftverrendszerek fejlesztésére, minőségbiztosítási rendszer bevezetésére és üzemeltetésére, a kapcsolódó szolgáltatások kiépítésére és fejlesztésére, és az országos bemutatóterem hálózat kiépítésére költjük. Hiszünk benne, hogy a közvetlen értékesítési modell sikeres lesz az elkövetkező években. Minket igazol, hogy az elmúlt időszakban minden –egyáltalán nem óvatosan megfogalmazott -várakozásunkat felülmúló multiplikálódó rendelésállomány bővülést és mellette folyamatosan magas vevőelégedettséget tapasztalunk.                     

Hírek

Számos általunk gyártott matractípus legjobban keresett méretváltozataiból tartunk készleten. A pontos készletadatokért kattintson IDE.

Megjelentek új ágyneműtartós franciaágyaink.  Újdonság az ágyneműtartós BOXSPRING ágy is.

Minden Revotica ágy komfort ágyráccsal van szerelve, amelynek állítható a fejvége, a lábrész megemelésével pedig a tágas ágyneműtartóhoz férünk hozzá.

Megérkeztek LÓSZŐR matracaink, illetve kaphatóak már az egyedülálló komfortszintet nyújtó dupla soros táskarugós matracok is.

Az eddig csak elérhetetlen áron kínált luxusmatracokban fellelhető alapanyagok mostantól megtalálhatóak a Revotica matracokban is.

Vásárlóink élvezhetik a közvetlen GYÁRTÓI ÁRAKAT is.  

Például 140*200-as 26 cm magas táskarugós matrac lószőr réteggel 

Megérkeztek az új generációs - 307 rugó / m2-es táskarugótesttel szerelt, extra kókuszmatracok latex, illetve memóriahab komfortréteggel.

Megérkeztek a legújabb kókusz-hideghab matracaink, a 20 cm vastag - memóriahabos techológiával készült FLORIDA20, és a természetes latexet tartalmazó új generációs BORNEO20. Közel 45 fajta méret, közvetlenül a GYÁRTÓTÓL.

Megérkeztek a legújabb kókusz-hideghab matracaink, a 22 cm vastag Konvolut techológiával készült SIRACUSA22, és a masszív, kemény felületet adó új generációs COCCOLUX20. Közel 40 fajta méret, közvetlenül a GYÁRTÓTÓL.

Megérkezett legújabb fejlesztésünk, a NEPTUN ágyneműtartós, állítható ágyrácsos franciaágy család.

Rendelhető 140x200, 160x200, 180x200, és 200x200 méretben.

Engedjék meg hogy bemutassuk a nagy sikerű táskarugós termékcsaládunk "legkeményebb" tagját, a 23 centiméter vastag MILANO23 típust.

Megújult a weboldal

Nagy örömünkre szolgál, hogy bejelenthetjük; weboldalunk nem csak tartalmában és megjelenésében, de alapjaiban is megújult. Célunk egy olyan oldal létrehozása volt, ami felhasználóbarát, átlátható, informatív, megrendelések leadása is egyszerű és gyors, mivel regisztráció nem szükséges hozzá.

Reméljük, új weboldalunk elnyeri tetszésüket, minden építő jellegű kritikát szívesen fogadunk, az „Ügyfélszolgálat” fül alatt található e-mailcímen.